SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Sokadik NEM? Inkább hadd menjen!

2013. július 20.
írta: Máthé Albert

Nagyon sok szülő nem tudja elengedi gyermeke kezét. Nehéz végignézni, ahogy a gyerekünk elindul az első iskolanapra, nehéz végignézni, ahogyan elköltözik otthonról. Viszont a jó szülő képes megérteni és feldolgozni az elengedés fontosságát, és – bár fájdalommal jár – a megfelelő időben képes is rá, hogy elengedje gyermeke kezét.

Ez a koncepció az értékesítésre is igaz.

Egy területi értékesítő tanácsot kért tőlem. Azon dolgozott, hogy megszerezzen egy potenciális ügyfelet, többször is ezt a választ kapta: „Nem. Köszönöm, mégsem”. Az értékesítő arra gondolt, nem kell még feladni, és folytatta hadjáratát az ügyfél megszerzésért: telefonált, e-mailt küldött, bónuszajándékot, nagyobb kedvezményt adott. Valaki azt mondta neki egyszer, hogy hét nemet kell kapnia egy ügyféltől, amíg megkapja az első igent. Határozottan állítom nektek ez hatalmas marhaság! Végül (ahogyan várható is volt) a további megkeresések ellenére sem történt semmi, ráadásul a végén az ügyfél a vásárlás helyett inkább leiratkozott a hírlevél listáról. Ez már pofon nem?

Megnéztük együtt az ügyfél válaszait, és számomra egyértelmű volt: ez az ügyfél nem akart vásárolni, sőt, ha netán fél év múlva szüksége lenne erre a termékre, inkább a konkurenciától fogja megvenni. Van úgy, hogy annyira el akarunk adni, hogy nem vesszük észre a kifogások valójában egy határozott NEMET jelentenek.

Minden értékesítési helyzetben van egy pont, amikor meg kell állni egy pillanatra, és át kell gondolni a helyzetet. Segít rajtam, ha elkezdek örült módon kedvezményt adni, akciózni?  Na de mi van, ha mégis meggondolja magát?  Megpróbáljam még egyszer? 

Attól, hogy leértékeled magad és a terméked, szerinted a potenciális ügyfél meggondolja magát és vásárolni fog? Szerintem pont az ellenkezője fog történni: elege lesz belőled meg a termékedből.

A legjobb értékesítők mindig tudják, hogy mikor kell megállni, illetve hol van az a pont az értékesítési folyamatban, amikor meg kell védenie saját és terméke státuszát és tovább lép. Az én tanácsom, hogy ne várj a sokadik nemleges válaszra! Inkább védd az idődet és méltóságodat, s keress olyan potenciális vevőket, akik a sok NEM helyett érdeklődést mutatnak.  Attól nem leszel nagyszerű értékesítő, hogy a sokadik NEM után is képes vagy felvenni a telefont és nem adod fel. Én hiszek abban, hogy akkor leszel igazán profi, ha megérted az időd értékét és nem vagy hajlandó adni belőle olyanoknak, akik amúgy sem akarnak tőled semmit.

Felteszek Neked egy egyszerű kérdést: mennyi az óradíjad? Az ügyvédek, tanácsadók kapásból válaszolnak erre a kérdésre. Ha Te nem tudod a választ, akkor a javaslatom, hogy azonnal számold ki, mert a Te időd, a Te értéked is egyben!

Máthé Albert – Töltsd fel magad napi inspirációval!





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


m5Nn4NGIo

•   2015-05-30 06:16


I started the book this aferonotn on my Kindle and read it until my flashlight gave out tonight. (I am reading the Kindle by flashlight so as not to wake my husband). Your story is amazing and your journey of faith a blessing. We are missionaries in Jamaica. I saw you on the fox cable affiliate here on a broadcast of Huckabee.