SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Ne pazarold idődet hideghívásokra, inkább legyél „szociális”! 2. rész

2013. március 25.
írta: Máthé Albert

A „csodaablak”

Csodaablak – mint egy varázsmesében. Megérkezünk egy üzleti találkozóra, konferenciára, odamegyünk valakihez, bemutatkozunk és ekkor megnyilik a „csodaablak”.

Az ablak 30 másodpercig van nyitva, utána a másik ember már a következő mondatán, kérdésén kezd el gondolkozni. Emiatt összesen 30 másodpercünk van arra, hogy olyasmit mondjunk, ami felkelti a másik ember érdeklődését, és így tovább nyitva hagyja a „csodaablakot”. A jó hír az, hogy ha odafigyelünk, felkészülünk erre, akkor olyat tudunk közölni, ami fenntartja az érdeklődést. Csak annyit kell tennünk, hogy a 30 másodperc alatt olyanról kell beszélnünk, ami a másik ember számára előnyt vagy értéket jelent. Szerencsére nem sokan használják a „csodaablakot”, így mi – akik már tudunk erről – előnyben vagyunk!

Van sajnos egy rossz hírem is. A „csodaablakot” folyamatosan nyitva kell tartanunk, különben a másik fél elkezd más dolgokon, vagy más embereken gondolkozni. Ez annyit jelent, hogy körülbelül 30 másodpercenkét kellene újdonságokat, érdekes dolgokat mondanunk. Ez nagyon nehéz, nekem sohasem sikerült. Van erre egy sokkal egyszerűbb megoldásom. Miután elmondtuk a jó kis bemutatkozásunkat, tegyünk fel egy nyitott kérdést, azaz egy olyan kérdést, amire a válasz egy hosszú összetett mondat lesz és leginkább a másik félről szól. Az emberek szeretnek magukról meg a cégükről, vagy az üzletükről beszélni. A jó kezdés után, kezdjük el beszéltetni a másik felet és máris jól fogja érezni magát.

Milyen a jó üzleti bemutatkozás?

A jó üzleti bemutatkozás ne rólunk szóljon vagy ne arról, aki éppen bemutatkozik, hanem azokról az előnyökről, amiért érdemes velünk kapcsolatban lenni. Ezt röviden és tömören kell megfogalmazni. A másik fontos dolog, hogy legyen benne egy memóriafogás, azaz mondjunk olyan közhelyet, szlogent, amire emlékezni fognak. Legyen olyan az üzleti bemutatkozásunk, hogy a másik ember a következőkre gondoljon: „mondj többet, többet akarok tudni erről”. Ha felkészülten szeretnél elmenni egy konferenciára, üzleti ebédre vagy kamararendezvényre, akkor írd meg előre a 30-40 másodperces bemutatkozásodat és próbáld ki előtte valamelyik családtagodon! Meglátod, kis felkészüléssel máris érdekes emberré válhatsz egy olyan rendezvényen, ahol a többiek nem készülnek fel tudatosan.

 

Máthé Albert – Töltsd fel magad napi inspirációval!





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


yfXOqARb4K8w

•   2015-05-30 05:04


Szia Didf3,egy ke9re9s: ha van re1 mf3d, hadd lehessen jobb klkeikl faj lapon megnyitattatni a linkeket vagy ha ez nem kivitelezhető, akkor a link automatikusan megnyedlhatna faj ablakban?! csak mert edgy mikf6zben megne9zek egy linket/ke9pet, kf6zben elle9pek a blogodrf3l, amit esetleg me9g nem akarok?! bocsi, ha tfal bonyolult, csak gondoltam megke9rdem!!szia: Brigi