SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Mit üzen Muhammad Ali az üzletembereknek?

2016. június 13.
írta: Máthé Albert

Elhunyt minden idők legnagyszerűbb boxolója… Ugye nem kell bemutatnom neked Muhammad Alit?

Életpályája, mentalitása, motivációja, győzni akarása követendő példa. Nemcsak a fiatal sportolók tanulhatnak tőle rengeteget, hanem az üzletemberek is! A BAJNOK emlékére hétvégén megnéztem az „I am Ali” c. filmet, majd úgy döntöttem, egy kicsit többet foglalkozom a témával, főleg üzleti szempontból nézve.

Összeszedtem 10 pontban Muhammad Ali azon különleges üzeneteit, amelyeket nekünk, üzletembereknek is érdemes megfogadnunk. 

 

 

  1. Tudd a MIÉRTedet!

Ali szerint: „Ahhoz, hogy elindulj a bajnokok útján, meg kell tenned az első és egyben legfontosabb lépést: meg kell álmodnod, hova akarsz eljutni, és tudnod kell, miért pont oda akarsz eljutni. Ha nem tudod a MIÉRTEDET, akkor nem leszel képes égő vággyal és szenvedéllyel végrehajtani azt a kemény munkát, ami szükséges ahhoz, hogy igazán nagy dolgot alkoss!”

 

  1. Legyen célod!

 „A céljaid fognak az utadon tartani. Ahhoz, hogy megtartsd a fókuszodat, tiszta, egyértelmű és egyben motiváló célokra lesz szükséged. Mindig értékeld, honnal indultál, hol tartasz jelenleg és hova kell eljutnod.”

 

  1. Vizualizáld a sikert!

 „Az edzések minden másodpercét utáltam, de azt mondtam magamnak: Kitartok az edzés végéig, és életem hátralévő részét bajnokként fogom élni.” – mondta Ali.

A sikeres emberek képesek arra, hogy meglássák a sikert még azelőtt, hogy az bekövetkezne. Ahhoz, hogy eljuss a célodhoz, vizualizálnod kell magadban a sikert. El kell képzelned azt az állapotot, amikor a célod teljesül, mert ezzel az elméd számára hihetővé teszed a célod elérését. Ez fogja megadni a HITET ahhoz, hogy képes legyél megvalósítani a célodat.

 

  1. Légy önmagad és találj rá az egyediségedre! 

 Ismerősen hangzik Ali híres mottója? „Lebegj, mint egy pillangó, és szurkálj, mint a darázs.” (“Float like a butterfly, sting like a bee”).

Ali stílusa, mozgása egyedinek számított a nehézsúlyban. A szakemberek megpróbálták megváltoztatni a stílusát, de ő nem engedett… megtartotta egyéniségét.

Minden üzletembernek, cégnek kell, hogy legyen egy különleges, egyedi képessége, értéke, amit csak ő tud és senki más. Ha még nem találtál rá a sajátodra, akkor keresd meg! Ne akarj olyan lenni, mint az összes többi versenytársad. Legyél specialista a saját területeden, és az üzleti életben add saját magadat! Ezzel garantáltan elnyered ügyfeleid szakmai és személyes bizalmát.

 

  1. Vállalj kockázatot!

„Aki nem hajlandó kockáztatni, az semmit sem fog tudni elérni az életben!”

A legfőbb oka annak, hogy az emberek nem hajlandóak kockáztatni az, hogy félnek a kudarctól. A kudarc nem más, mint a TANULÁS egyik fontos állomása. Nem lehetsz sikeres a saját területeden, ha nem vállalod fel a kudarc lehetőségét.

Earl Nightingale szerint: „Minden kudarc magában hordozza a vele egyenértékű siker csíráját.”

 

  1. Küzdj a végsőkig, legyél kitartó!

Egyszer Alit megkérdezték egy sajtó edzésen, hogy hány felülést szokott csinálni.

A válaszában minden benne van, amit a küzdelemről, a kitartásról tudni kell.

„Csak akkor kezdek el számolni, amikor érzem a fájdalmat. Az elvégzett munka ekkor számít csak igazán!”

Üzletemberként nem lehetsz sikeres, ha nem jutsz át a kitartás próbáján. Nagy és multinacionális vállalatok gyakran tesztelik a beszállító partnereket, hogy mennyire kitartóak. Nyilvánvalóan senki sem szeret olyanokkal dolgozni, aki az első nehézségnél félreáll és feladja.

 

    7. Légy kiemelkedő abban, amit csinálsz!

Ali edzője szerint, ha tanítványa nem a boxot választja, hanem valami mást, akkor abban is kiemelkedőt nyújtott volna. Nyilvánvalóan fontos a tehetség, de nem ez a legfontosabb! Ali a sikerét elsősorban a kitartásának, a küzdeni tudásának, a győzni akarásának köszönhette. Ez az, ami leginkább kiemelte őt a többi boxoló közül.

Bármi is legyen a célod, ne elégedj meg a középszerűséggel, törekedj arra, hogy kiemelkedően jó legyél! Még jobb, ha a legjobb akarsz lenni!

 

  1. Távolítsd el az akadályokat!

A sikeres emberek nem ijednek meg az akadályoktól. Ha akadályokkal találkoznak, nem azon gondolkoznak, mi lesz, ha nem fog sikerülni, hanem azon, hogyan fogják megoldani az adott szituációt. 

Akár értékesítőként, akár cégvezetőként dolgozol, fogadd el, hogy lesznek kihívásaid, olyanok is, amelyek első ránézésre megoldhatatlannak tűnnek. Többszöri próbálkozás után még mindig nem sikerült bejutnod egy nagy potenciális ügyfeled fontos döntéshozójához? Ne add fel, keress egy hátsó utat!

 

  1. Tanulj!

„Az az ember, aki 50 évesen ugyanúgy látja a világot, mint amikor 30 éves volt, elveszített 20 évet az életéből!”

Az üzleti élet gyorsabban fejlődik, mint ahogyan hisszük. Manapság az emberek világszerte információéhségben szenvednek. Ami nekem és neked újdonság, az a feltörekvő generációknak már természetes, és azon gondolkoznak, hogy ezt hogyan lehet jobbá fejleszteni.

A XXI. században nem lehetsz sikeres, ha nem vállalod fel, hogy nap, mint nap tanulsz és folyamatosan fejleszted magad.

 

  1. Szerezz egy jó „EDZŐT”/ COACH-OT vagy TRÉNERT!

„A bölcsesség jele, hogy felismered: EGYEDÜL NEM MEGY.”

Mit gondolsz, képes lehet egy sportoló edző nélkül világbajnoki szinten teljesíteni? Biztosan NEM… A sportolók nem véletlenül alkalmaznak edzőt: Tudják, hogy külső segítség nélkül nem képesek csúcsteljesítményre.

Sajnos az üzleti életben sokszor azt tapasztalom, hogy a vezetők saját maguk akarnak mindent megoldani. Nem hisznek abban, hogy egy külső szakértő bevonása sokkal gyorsabban és hatékonyabban oldja meg az adott kihívást, mint ha saját maga próbálkozna vele.

A sikeres vezető nem akar mindent egyedül megoldani, és nem gondolja azt, hogy csak az lesz jó, amit ő csinál meg. A sikeres vezető feladata, hogy győztes csapatot építsen, ennek pedig része a külső segítség: edző, tanácsadó, szakértő, coach, tréner.  

(Jelen írásom nem használható fel semmilyen online vagy offline médiában, az előzetes írásos engedélyem nélkül!)

 

Máthé Albert Eduárd – b2b értékesítési tréner, coach





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


Hidvégi Zsolt Tibor

•   2016-09-21 22:43


Kedves Albert!

Kár, hogy nem olvastam, három évvel korábban ezt a remek cikket!
Számomra az igazi felismerés, hogy egy coach kell a döntésem és szakmai fejlődésem érdekében, kb két éve volt, igazán hasznosnak és motiválónak tartom,
amit Ali megtapasztalt,
Teljes mértékben egyet értek vele, a probléma megoldó készség, kommunikáció
az élet minden szakaszában elengedhetetlen tárgyát képezi, hogy megoldást találjunk
a feladatokra!

üdvözlettel:

Zsolt.