SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Mit jelent az elegancia az értékesítésben?

2017. július 18.
írta: Máthé Albert

A hétvégén Roger Federer ismét történelmet írt azzal, hogy megnyerte karrierje 19. Grand Slam versenyét. Fantasztikusan nagy teljesítmény úgy, hogy ő sem számít már fiatalnak.

Nekem nem ő az első számú kedvencem, hanem Nadal, de ettől függetlenül nagyon jó nézni a játékát. Amikor ránézek, az első gondolat, ami eszembe jut róla: ELEGANCIA.

Elegáns a játéka, elegáns a megjelenése, elegáns a kommunikációja. A nyugalma pedig magabiztosságot sugall. 

 

 

Mi az elegancia az értékesítésben?  

Vegyük először a megjelenést. Hogyan érdemes megjelenni egy üzleti megbeszélésen? Az örök kérdések: Vegyek fel öltönyt vagy sem? Ha igen, mi legyen a nyakkendővel? Mi van akkor, ha a vevő lazán öltözködik, én pedig öltönyben megyek?

Már hallom is értékesítő társaimat: Ne öltözd túl az ügyfelet, mert akkor kényelmetlenül érzi magát és nem fog tőled vásárolni.

 

Sajnálom, de azt kell, hogy mondjam: NAGY MARHASÁG!

 

Az én világomban nem létezik olyan, hogy túl elegánsan öltöztem, vagy hogy túlöltöztem az ügyfelet. Ha az ügyfél strandnadrágban és rövidujjú pólóban jár tárgyalni, akkor én nyilvánvalóan nem abban megyek. Ha tőlem akar vásárolni, akkor ne azért akarjon, mert én is éppen strandra készültem, és előtte még elmentem hozzá tárgyalni, hanem azért, mert meggyőztem őt, és fel tudtam mutatni olyan kompetenciát, ami számára értéket jelent.

Van egy jó alapszabály, amit én követek: Mindig úgy jelenj meg egy tárgyaláson, mint ahogyan azok az emberek, akiktől az ügyfeled szívesen kér tanácsot.

Szerintem az elegáns stílus magabiztosságot ad egy értékesítőnek, érdemes ezt is fejben tartani, ha tárgyalni megyünk.

 

4 öltözködési tipp a nyári tárgyalásokra (mi az, amire érdemes odafigyelni?):

 

  1. Rövidújjú ing: a legforróbb nyári napokon is a hosszúujjú ing javasolt. Mediterrán környezetben engedélyezett a rövidujjú viselet, de Magyarország a lassú klímaváltozás ellenére sem tartozik a mediterrán térséghez.
  2. Farmer, póló, szandál: az elegáns üzletember tárgyalás alkalmával, illetve egyéb téthelyzetben hétköznapi ruhadarabokat sosem visel.
  3. Fekete vagy sötét ing: temetésre jó, de nem üzleti tárgyalásra való.
  4. Izzadságfolt elkerülése: az elegáns férfi sosem viseli magában az inget. Egy pamut atlétát szükséges felvenni az ing alá, mivel nyáron felszívja az izzadságot, amely így eséllyel nem hagy foltot az ingen.

 

A másik fontos részlet, ami erősíti a jelenlétedet: A TESTTARTÁSOD ÉS A TEKINTETED. Egyenes hát, határozott kézfogás, aktív figyelem és szemkontaktus. Ne engedd meg magadnak, hogy egy megbeszélésen elkezdesz kényelmetlenül fészkelődni, jobbra vagy balra dőlni, netán ásítani. Ha érzed, hogy a megbeszélésen már fáradsz és nehezen tudsz figyelni, igyál egy pohár vizet és felfrissülsz. Ezek alapdolgok, viszont nagyon fontosak. Ha nem tartod be, akkor könnyedén eljuthatsz oda, hogy elbukod az üzletet.

A teniszben van egy nagy mondás: Ne vedd le a szemed a labdáról! Ez az értékesítésre is igaz, a következő formában: „Ne vedd le a szemed az ügyfélről, azután sem, hogy aláírtátok a megállapodást.”

 

Egy harmadik jó tanács, amivel megerősítheted az ELEGANCIÁDAT és a JELENLÉTEDET:

 

Amikor a potenciális ügyfél kérdez valamit tőled, kerüld el az egyszerű IGEN vagy NEM válaszokat. Amikor végre az ügyfél elkezd érdeklődni és kérdéseket tesz fel, az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, hogy lezárod a kérdést egy egyszerű igennel vagy nemmel. Válaszolj összetett mondat formájában, még jobb, ha a végén azzal zárod a mondanivalódat, hogy te is felteszel egy ezzel kapcsolatos nyílt kérdést.

 

Egy egyszerű példa erre: Gyorsan tudnak szállítani?

Rossz válasz: Igen, persze.

Jó válasz: Igen, tudunk. A gyorsaság a legnagyobb erősségünk, XY ügyfelünk is éppen ezért választott minket. Egyébként Önnek miért fontos a gyors szállítás?

 

Szóval a lényeg: Tartsd életben a párbeszédet. Ha a vevő kérdez tőled, válaszolj ELEGÁNSAN, kérdezz vissza, és nézz a szemébe, amikor válaszol! (Ez egy nyerő stratégia, ráadásul építi a bizalmat!)

 

Utolsó tipp: Válj az értékesítés ROGER FEDERERÉVÉ! 

 

 

Máthé Albert Eduárd - b2b értékesítési tréner





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm