SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

„Szeretném átgondolni az ajánlatodat...”

2013. május 24.
írta: Máthé Albert

...Szeretném megbeszélni a főnökömmel, szeretném átgondolni az ajánlatodat, szeretnék még gondolkozni rajta, információkat gyűjteni stb... Ezeket hallottad már? Én igen, és sajnos az igazság az, hogy ahányszor ez a válasz jött vissza egy potenciális ügyfelemtől, nem lett belőle üzlet.

Végigmondtam a prezentációmat, jól megválaszoltam a kérdéseket, a kifogásokat jól kezeltem, de a prezentáció végén azt mondták nekem: „szeretnénk ezt átgondolni!”.

Mit tegyünk ilyenkor? Tudjuk, hogy a „nagyszerű a prezentáció, szeretném meggondolni az ajánlatodat” annyit jelent, hogy „köszönöm szépen, nem kérem sem most, sem máskor”. Ha nem teszünk semmit, akkor nem lesz belőle üzlet. Ha erőlködünk, amiért nem tudnak helyben dönteni vagy elkezdünk panaszkodni, az szintén nem jó, mert ellenszenvet váltunk ki vele.

Véleményem szerint az alábbi három dolgot teheted:

  1. Kideríted miért történt ez így;
  2. Kitalálod, hogy mit tehetsz, vagy, hogy tehetsz-e egyáltalán valamit;
  3. Tanulsz belőle, hogy többet ne kerülj ilyen helyzetbe.

Vajon miért mondta a potenciális ügyfeled, hogy gondolkozni szeretne még ezen?

Szerintem az alábbiak következményeként történt a negatív válasz:

  • Valami mástól fél, amit még nem mondott ki;
  • Van egy rejtett kockázat, amit még nem derítettél fel;
  • Valamiért nem akart egyszerűen nemet mondani;
  • Nem az igazi döntéshozóval találkoztál;
  • Nem fejtetted még meg a potenciális vevőd vásárlási motivációját;
  • Nem bíznak meg benned;
  • Nincsen pénz a termékedre, szolgáltatásodra.

Jó hírem van! Ezek az indokok mind kideríthetők még a prezentáció alatt, és csak rajtad múlik, hogy megkapod-e a választ! Mindössze annyit kell tenned, hogy mielőtt belevágsz a prezentációdba, jó kérdéseket teszel fel és figyelmesen meghallgatod, amit mondanak neked.

Az elmúlt néhány évben az internet és a közösségi média megjelenésével megváltoztak az értékesítési szabályok! Mielőtt találkozol a potenciális ügyfeleddel, készülj fel a cégből és az ügyfeledből! Úgy kell megérkezned a találkozóra, hogy a kiegészítő információkra kérdezel rá, jelezve feléjük, hogy komolyan veszed őket.

Ha mégis megkaptad „az átgondolom majd” típusú választ, ne add fel, legyél érdeklődő, oldd fel a hangulatot, majd derítsd ki, hogy mi az ügyfeled problémája.

 

Máthé Albert- napi inspiráció értékesítőknek





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


OcOcuq92e8v

•   2015-05-30 08:53