SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Mi a „networking”? Hogyan csináljuk jól?

2013. június 07.
írta: Máthé Albert

Első rész: az alapok

Szeretnék rögtön egy tévhitet tisztázni: a „networking”, azaz a kapcsolatépítés, nem arról szól, hogy elmegyünk egy eseményre és összeszedjük a névjegykártyákat, majd ajánlásokat kérünk tőlük, vagy megpróbálunk nekik eladni.

Azért építsünk kapcsolatokat vagy vegyünk részt egy „networking” eseményen, hogy adjunk!  A „networking”, azaz az üzleti kapcsolatépítés célja, hogy olyan emberekkel találkozzunk, akikkel stratégiai kapcsolatokat építhetünk ki, annak érdekében, hogy egymás üzleti céljait segítsük. A „networking”, akkor működik megfelelően, ha van egy jól behatárolt tervünk, amely tartalmazza, hogy kivel, mikor, és hol fogunk találkozni. Fontos, hogy felkészüljünk az üzleti találkozóra, legyünk adakozóak, azaz először mi adjunk. Köztudott mondás: „Aki ad, az előbb-utóbb kap”.

A „networking” találkozóknak 4 alap típusa van:

  1. Részvétel egy kapcsolatépítő eseményen: tréning, konferencia, üzleti reggeli, kereskedelmi kamaratalálkozók.
  2. Szakmai közösségben, szövetségben, klubban való részvétel, mint főszervező (pl. Te vagy az elnök), vagy résztvevő.
  3. Előadóként részt venni egy konferencián, szakmai fórumon, vagy kamara találkozón.
  4. Önként, segítő szándékkal tagja lenni valamilyen közösségnek, szövetkezetnek, alapítványnak. (pl.: Vöröskereszt, Gyermekvédők, Állatvédők, stb…) 

A felsorolt eseményeken szervezőként, rendezőként, esetleg elnökként (a házigazda) vagy vendégként is részt vehetünk. A legjobb, ha mi vagyunk a házigazda!

Néhány specifikus példa az előbb felsorolt eseményekre: 

Kulturális vagy sportesemény: itt lehetőséged lesz arra, hogy laza körülmények között találkozz emberekkel. Lényeg, hogy az ilyen típusú eseményekre kis létszámban kell elmenni úgy, hogy előre megszervezel mindent. Fontos, hogy egy ilyen fajta eseményen nem beszélünk üzletről! Itt az ismerkedésen van a hangsúly!

Kis csoportos találkozó a kereskedelmi kamarákban: a kereskedelmi kamarák rengeteg eseményt szerveznek, ahol nagyon sok emberrel találkozhatsz. A leghatékonyabb az, ha kisebb szakmai klubokban veszel részt, ahol a célpiacod tagjai, vagy olyan emberek vannak jelen, akik a célpiacod tagjainak értékesítenek. Példák: francia kamara ipari klubja, vagy pénzügyi vezetők klubja. A legjobb, ha Te is vezetsz egy ilyen klubot!

Szakmai konferencián való részvétel előadóként: itt lehetőséged lesz megmutatni a szakma előtt, hogy olyan szakértő vagy, akire érdemes odafigyelni. Egy jól sikerült előadás rengeteg potenciális ügyfelet hozhat, arról nem is beszélve, hogy szakértőként pozícionálod magad és nem értékesítőként.

Üzleti reggeli: nagyon jó lehetőséget biztosít kapcsolatépítésre, de csak abban az esetben, ha állandó tagja vagy egy ilyen jellegű csoportosulásnak. Ha csak egyszer-egyszer látogatod az üzleti reggeliket, akkor olyan üzletembernek fogsz tűnni, aki gyorsan akar üzleteket szerezni. Sajnos ez nem hosszú távú gondolkodás.

A következő részben arról fogok írni, hogy hogyan kell viselkedni egy „networking” találkozón annak érdekében, hogy jó benyomást keltsünk.

 

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


YyWCFrwNKArL

•   2015-05-30 07:48



HHAyxp5cg1

•   2015-05-30 00:15