SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Hogyan válaszd ki a legjobb értékesítőt?

2016. március 29.
írta: Máthé Albert

 A legtöbb cég növekedési korlátját nem a piacgazdaság, és nem is a termék vagy a konkurencia jelenti, hanem az értékesítői csapatának minősége, fejlettségi szintje adja. Amikor az üzleti célok nem teljesülnek, akkor sok vezetőnek egyszerűbb a külső körülményeket okolni (pl. gazdasági recesszió, árverseny, konku­rencia). Az igazság viszont az, hogy az üzleti célok nem teljesülésének okát elsődlegesen házon belül kell keresni, nevezetesen az értékesítési csapatban! Miután meggyőződtünk róla, hogy a csapattal minden rendben van, utána jöhetnek a külső okok. 

Minden cégnek szüksége van kiváló képességű értékesítőkre, mert ők jelentik a cég növekedésének motorját! Ennek ellenére sok vezető panaszkodik arról, hogy az értékesítők nem elég jók! (Érdekes, nem?)  Tudom, hogy minden cég a lehető legjobb értékesítő munkatársakat szeretné felvenni, de sajnos a gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a kiválasztási folyamat során olyan hibákat követnek el, amelyekért a későbbiekben súlyos árat fizetnek. Az új munkatársak képzése, betanítása vagy esetleg idő előtti eltávo­zása nagyon sok pénzbe kerül a cégeknek.

Véleményem szerint a három legsúlyosabb hiba, amit a vezetők elkövetnek az új értékesítő kiválasztása során a következő:

  • ELSŐ SÚLYOS HIBA: ha a vezetők szubjektív szempontok, megérzések alapján döntenek;

 

  • MÁSODIK SÚLYOS HIBA: ha a vezetők saját maguk „klónozásában” hisznek

 

  • HARMADIK SÚLYOS HIBA: ha a vezetők gyorsan, házon belül nevezik ki az új értékesítőt, alapos kivizsgálás nélkül döntenek

A fent felsorolt három legsúlyosabb hiba véleményem szerint összefügg egymással. Egy alaposan átgondolt, megfontolt és tudatos kiválasztási folyamat kialakításával viszont mind a három hiba elkerülhető!

Szeretnék neked további támpontokat adni a tudatos értékesítő kiválasztásához.

Írtam a B2B értékesítők kiválasztásáról egy tudásanyagot. Ebben a tudásanyagban egyrészt megtalálod a legjobb értékesítők kulcstulajdonságait. Másrészt megismered azokat a kizáró tulajdonságokat is, amelyeket, ha felfedezed az értékesítőben, akkor jobb, ha nem veszed fel a csapatodba. Sajnos a kizáró tulajdonságok megléte meggátolja az értékesítőt abban, hogy hosszútávon jó eredményeket érjen el.

A tudásanyagot ingyen töltheted le az alábbi linkre kattintva: 

http://www.a-concept.hu/sales-trening-tudasanyagok/ertekesito-kivalasztasi-kezikonyv

 

 

 




Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm