SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Hogyan tudunk gyorsabban üzletet kötni?

2016. június 20.
írta: Máthé Albert

Mindannyian szeretnénk több üzletet kötni, és ezt lehetőleg minél gyorsabban akarjuk. Ennek ellenére nagyon sok értékesítő olyan üzleteket hajt, amelyek lassan haladnak előre, vagy ahol az ügyfelek nem tudnak döntetni.

Nézzünk meg három megoldást arra, hogyan lehet gyorsabban eljutni az üzlet megkötéséig!

Az első, amely szerintem a legfontosabb: olyan ügyfelekkel töltsük az időnket, akik IGENT mondhatnak az ajánlatunkra!

 Logikusnak hangzik? Természetesen igen, mégis nagyon sok értékesítő tölt el rengeteg időt középszintű vezetőkkel, technikai szakértőkkel, azaz olyan emberekkel, akik csak egy másik vezető jóváhagyásával vásárolhatnak. Ezt a csapdát könnyen elkerülhetjük, ha időben megtudjuk, ki az, aki jóváhagyási jogosultsággal rendelkezik a döntési folyamatban. A legegyszerűbben ezt úgy lehet megtudni, hogy megkérdezzük az adott személytől. Nagyon fontos, hogy ezt az értékesítési folyamat legelején tegyük meg.

 

 

A második: helyezzük el az idő fontosságát az értékesítési folyamatba, azaz minél sürgősebb a vásárlás, annál gyorsabban történik a döntéshozatal.

Neked nem kell semmi mást tenned, mint kitalálnod, mivel teheted sürgőssé a te terméked, szolgáltatásod megvásárlását. Lehetőleg ezt tedd meg már az értékesítési folyamat legelején. Ha végső felhasználók felé értékesítesz, akkor az olyan technikák, mint: „a korlátozott készlet”, „az időhöz kötött kedvezmény”, „az első x számú vásárló” jól működnek. Vállalati ügyfeleknél ez már komplexebb kérdés, de általános szabály, hogy minél inkább közvetlen pozitív ráhatással van terméked vagy szolgáltatásod az ügyfél üzleti menetére, annál inkább sürgőssé válik. Érdemes még szem előtt tartani, hogy a döntéshozóknak is van személyes céljuk, és ez gyakran felülírja az összes szabályt. Amennyiben segíteni tudod a döntéshozó személyes célját, miközben a vállalaton is segítesz, úgy a terméked vagy szolgáltatásod automatikusan sürgőssé válik.

 

 

A harmadik: kérj megrendelést, kérd meg az ügyfelet, hogy írja alá a szerződést. Sajnos gyakori jelenség, hogy az értékesítő mindent jól csinál, de a végén egész egyszerűen nem kéri meg az ügyfelet, hogy rendelje meg a terméket.

Egy nagyon jó mondás erre: „Kérjük, mert lehet, hogy igen a válasz!”

A zárásra sok megoldás létezik, legfontosabb azonban, hogy amint megérzed az első vásárlási szándékot, kérdezz rá a vásárlásra! Erre vonatkozóan két irányelvet érdemes követni: úgy kérdezzünk rá, hogy zárjuk ki a válaszból a nem lehetőségét, és ezt tegyük úgy, hogy a termékünket, szolgáltatásunkat a kérdéssel már az ügyfél birtokába helyezzük.

A siker kulcsa, hogy őszintén, barátságosan kérdezzünk, a másik fél ne érezze, hogy nyomást akarunk gyakorolni rá.

A mai TIPPEM:

Amennyiben szeretnél még többet is megtudni erről a NAGYVÁLLALATI ÉRTÉKESÍTÉSRŐL, ajánlom a figyelmedbe a nemrég megjelent BEJUTÁS c. könyvemet, melyet az alábbi linkre kattintva tudod megrendelni. 

 

 

 <<<RÉSZLETEK A KÖNYVRŐL>>>>

 

 

 





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


Peti K.

•   2016-06-20 16:51


"Érdemes még szem előtt tartani, hogy a döntéshozóknak is van személyes céljuk, és ez gyakran felülírja az összes szabályt. "

szerintem ez a legfontosabb, mert ha nem vesszük figyelembe a döntéshozót,akkor jön "köszönöm nem nyert" típusú levél a beszerzési munkatársaktól...