SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Hogyan lépj kapcsolatba a döntéshozóval? (3 stratégia)

2017. szeptember 11.
írta: Máthé Albert

Tudtad, hogy egy nagyvállalati közép- vagy felső vezető naponta, átlagosan több mint 100 e-mailt kap? Tovább nehezíti a helyzetüket, hogy nagy cégeknél szokás a csoportos e-mail küldés, mindenki megkapja a levelet, még az is, akinek semmi köze a tartalomhoz. Az emberek fontosnak akarnak látszani, ezért mindenkit feltesznek a levéllistára. Ezek után csodálkozunk azon, hogy miért nem válaszolnak minden megkeresésre?

A döntéshozók sok mindent csinálnak, és sok mindent terveznek még csinálni, DE EGYET BIZTOSAN NEM AKARNAK: FELESLEGES MUNKÁT, IDŐTÖLTÉST MAGUKNAK egy értékesítő, tanácsadó vagy szakember miatt. Amennyiben döntéshozókkal akarsz találkozni, kreatívnak kell lenned, és dobozon kívüli kommunikációs platformokat kell találnod.

 

 

Amikor a Manautan Hungária ügyvezetője voltam, szándékosan nem kértem vezetékes telefont a szobámba, az irodavezetőt pedig megkértem, hogy minden megkeresést irányítson át az info@ e-mail címre. Ettől függetlenül időnként fogadtam értékesítőket, főleg olyanokat, akik képesek voltak dobozon kívül gondolkozni, és kreatív módon próbáltak kapcsolatba lépni a cégünkkel.

 

Összeszedtem 3 olyan stratégiát, amely garantáltan működik, ha közvetlenül a döntéshozókkal akarsz kapcsolatba lépni. Fontos tudnod, hogy nem létezik olyan stratégia, amely 100%-os konverzióval működik. Bármilyen eszközt használsz, készülj fel mentálisan arra, hogy mindig lesznek olyan potenciális ügyfelek, akiknél nem fog működni. Éppen ezért érdemes több lépésben és több eszközben gondolkoznod. Lehet olyan szerencséd, hogy pont akkor lépsz kapcsolatba az ügyféllel, amikor megszületett benne a felismerés, hogy változtatni akar az adott helyzetén, te pedig megoldást kínálsz. A vevő ilyenkor nyilván fogadókészebb lesz, mint egyébként máskor.

 

1.stratégia: Közvetlen megkeresés a LINKEDIN-en. 

 

A közép- és nagyvállalatok vezetői jelen vannak az üzleti portálon, és többnyire aktívan használják azt.  Meg vagyok lepődve, hogy ma Magyarországon vannak értékesítők, akik nem használják ki ezt a lehetőséget! Semmi mást nem kell tenned, mint közvetlenül felvenni a kapcsolatot a célszeméllyel. Kapcsolatfelvételkor írhatsz egy rövid üzenetet. Nagyon figyelj arra, hogy az üzenet testreszabott, rövid és lényegre törő legyen. A célod, hogy párbeszédet alakíts ki annak érdekében, hogy a célszemély megelőlegezze neked a bizalmát. Ehhez két nagyon fontos szabályt kell betartanod. Az egyik, hogy a profilod professzionális legyen: profi fénykép, nagy kapcsolati háló, jól kitöltött profil referenciákkal stb. A másik, hogy olyan értékajánlatot, üzleti indokot kell mutatnod, amely érdekes egy vállalati vezetőnek.

 

2. stratégia: Járj el rendszeresen olyan üzleti rendezvényekre, ahol a fókuszpiacod krémje van jelen!

 

Ajánlom figyelmedbe a kereskedelmi kamarák (francia, német, angol, amerikai) és dedikált, vezetőknek szóló iparági rendezvényeket. A legjobb a kétnapos, ottalvós szakmai rendezvény, mert ott az esti vacsoránál és azután lehetőséged van közelebbi kapcsolatokat kiépíteni. Külön, a hölgy értékesítők, üzletfejlesztők figyelmébe ajánlom a „Vezetők tűsarkú cipőben” c. rendezvényt, ahol a női vezetők találkoznak egymással kapcsolatépítés céljából.  Minden negyedév elején készíts „networking” akciótervet, kéthetente legalább egyszer menj el ilyen típusú rendezvényekre!

 

3. stratégia: Sztenderd hideghívás, bemutatkozó anyag helyett küldj inkább marketing videót!

 

Ha nincsen semmilyen kapcsolódási pontod a célügyféllel, akkor a hideghívás helyett inkább keress egy kreatívabb kapcsolatfelvételt! Például a sztenderd céges bemutató helyett küldj inkább egy videót a cégedről, rólad és az elégedett ügyfeleidről. Ha aktív használója vagy a LINKEDIN-nek, akkor azt is megnézheted, hogy van-e közös kapcsolatotok, ha pedig igen, akkor megkérheted a kapcsolatodat, hogy ajánljon téged az ügyfél figyelmébe.  

 

Szeretnél még többet megtudni arról, hogyan építs fel egy kreatív bejutási kampányt, és hogyan érd el, hogy a DÖNTÉSHOZÓK találkozni akarjanak veled? 

Gyere el szeptember 28-29-én A BEJUTÁS – B2B KONZULTATÍV ÉRTÉKESÍTÉSI TRÉNINGEMRE! 

 

 

 

Máthé Albert Eduárd, b2b értékestési tréner





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm