SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Hogyan kezeld az „ajtónállót”?

2017. május 14.
írta: Máthé Albert

Azonosítottad a célszemélyt, akivel találkozni akarsz, körbejártad a kapcsolatrendszeredet, sajnos nincs semmilyen kapcsolatod az adott személyhez. Felveszed a telefont, és megpróbálsz „hidegen” időpontot egyeztetni... és itt kezdődnek a nehézségek. 

 

A legtöbb cégnél lesz egy előszűrő asszisztens vagy titkárnő, akinek többek között feladata, hogy előszűrje a kéretlen telefonálókat, akik rabolni akarják főnökeik idejét azzal, hogy el akarnak adni valamit.

Ezt a személyt az értékesítők „ajtónállónak” hívják.

Ha sikeres akarsz lenni az értékesítésben, meg kell tanulnod sikeresen átjutni ezen az akadályon.

Amikor felveszik a telefont, kétfajta szűréssel fogsz találkozni: az egyik az intelligens szűrés, a másik pedig vakszűrés. Első feladatod, hogy felismerd, hogy éppen milyen fajta szűrővel van dolgod. A stratégiádat ez fogja meghatározni.

Az intelligens szűrést onnan ismered fel, hogy kedves, közvetlen, kérdéseket tesz fel, tudni akarja, hogy ki vagy és milyen ügyben keresed a felettesét.  Olyan kérdéseket tesz fel, mint például:

  • Mivel kapcsolatban keresi az igazgató urat?
  • Találkoztak már korábban?

A végén közli veled, hogy az igazgató egy egész napos megbeszélésen, van, de szívesen átadja neki az üzenetedet.

A vakszűrést onnan ismered fel, hogy gyors, határozott és nincs ideje csacsogni, barátkozni. Azonnal a lényegre tér, megkérdezi ki vagy, majd közli veled, hogy a főnöke nincsen bent, a telefonszámát vagy email címét nem adhatja ki, ha kapcsolatba akarsz lépni vele, írj egy emailt a központi címre, ha érdekli a vezetőt, válaszolni fog, majd elköszön tőled.

 

 

Hogyan kezeld a két ajtónállót?

 

A megoldás kulcsa a következő. Az intelligens szűrőt úgy kell kezelned, mint ahogyan a vakszűrő kezel téged.  Ne állj le vele csacsogni, mert a vége az lesz, megígéri neked, hogy átadja az üzenetedet és személyesen vissza fog jelezni neked. Ha te hiszékeny vagy, ezt el is hiszed és izgatottan vársz a válaszra, ami az esetek nagy részében nem fog megjönni. A legjobb, amit tehetsz, hogy határozott, ugyanakkor udvarias vagy és kéred, hogy kapcsolja a főnökét. Ha kérdést tesz fel, akkor röviden válaszolj és ne magyarázkodj! Ha nem tudja kapcsolni, akkor kérdezd meg, melyik az az időpont, amikor a felettese bent lesz, mert akkor fogod visszahívni. Ne hagyj üzenetet, ne küldj bemutatkozó anyagokat.

A vakszűrő kezelése éppen az ellenkezője. Ő megpróbál téged gyorsan lerázni, de te ne hagyd magad. Legyél felkészült, tegyél fel egy-két okos kérdést, amivel párbeszédet alakítasz ki. A vakszűrő nem akarja, hogy rabold az idejét, viszont ha azt látja, hogy felkészült és értelmes vagy, akkor van esélyed, hogy tovább kapcsol.

 

Szeretnél olyan profi értékesítővé válni, aki nem akad fenn a különböző szűrőkön, hanem bejut a fontos emberekhez?

 

Ajánlom figyelmedbe A BEJUTÁS c. tréningemet, amely június 22-23-án lesz Budapesten! (A tréningre most EARLY BIRD KEDVEZMÉNNYEL TUDSZ JELENTKEZNI!)  

 

 

Részletek itt: 

http://www.mathealbert.com/sales-hunter-a-bejutas/

 

Máthé Albert Eduárd

b2b sales coach





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


Vakmacska

•   2017-05-15 11:10


Őszintén szólva a mi cégünk főnökéhez így sose fog bejutni senki.
Kolléganőmmel ketten játsszuk ezt: ő a vakot, én az "intelligenst".
Aki nem ad információt, azt betesszük a "személyes MLM eladó vagy más becsali" kategóriába és sosem kapcsoljuk sehová. Aki csicsereg, azt meg lerázzuk.
Aki értelmes ajánlattal jön amit képes le is írni, annak esetleg adunk esélyt.