SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Hogyan adjunk el egy macskának?

2013. szeptember 07.
írta: Máthé Albert

Rengeteget tanulhatunk a macskáktól!

A macskák és a kutyák különböznek egymástól. Ha azt szeretnénk, hogy a kutyánk jöjjön oda hozzánk, nem kell mást tennünk, mint odahívni. Ha nem válaszol elsőre, akkor megismételjük a hívó szót és előbb vagy utóbb, néhány hívás után boldogan odajön és csóválja a farkát.

Mi a helyzet a macskákkal?

A helyzet éppen az ellenkező. Ha odahívjuk a macskánkat, sokszor semmi sem történik. A macska nem hallgat a nevére, őt oda kell csalogatnunk magunkhoz.

Az új, potenciális vevők olyanok, mint a macskák - sajnos nem olyanok, mint a kutyák. Minél jobban el akarunk adni nekik valamit, annál inkább nem vásárolnak. Az erőszakos, akaratos, nyomuláson alapuló értékesítés nem működik, sőt általában inkább ellenszenvet vált ki. Gondoljunk csak az „ügynök” típusú értékesítőkre. Ti elmentettetek már a telefonotokban olyan neveket, mint: „ne vedd fel Péter”, „ügynök János”, vagy „ne válaszolj”?

 Ha új ügyfeleknek akarunk eladni, meg kell értenünk a „macska elméletet”!

Először is, a macskák általában okosak. Akkor fognak odajönni, ha ŐK ODA AKARNAK JÖNNI, önszántukból. Ha sikerrel akarunk járni, el kell érnünk, hogy ő akarjon odajönni, miközben el is kell hitetnünk vele, önszántából jött, azért mert ODA AKART JÖNNI. Ennek legegyszerűbb módszere a „csali” alkalmazása. Ha a kezünkben tartunk egy darab sonkát, jó esélyünk van, hogy macskánk oda fog jönni. Ha játszani hívjuk (kezünkben tartva a kedvenc játékát), akkor is lehet, hogy odajön. A „macska elmélet” lényege, hogy ne akarjunk eladni semmit, mindaddig, amíg a potenciális vásárlónk nem akar vásárolni. Az értékesítés célja nem az eladás, hanem az, hogy inkább találjuk meg, mi motiválja potenciális ügyfelünket, mi az a probléma vagy szükséglet, amit a mi termékük vagy szolgáltatásunk ki tud elégíteni.

Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk valósítani, meg kell teremtenünk azt az ideális helyzetet, amikor a potenciális vevőink megnyílnak, mi pedig megtudjuk, mire is van szükségünk igazán.

 

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek

 

Cikkek ebben a témában:

Egy új szokás: három partner minden napra

Prezentáció és kommunikáció az értékesítésben
 





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm