SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Hamarosan visszajelzünk Önnek. Mi ezzel a baj?

2014. január 26.
írta: Máthé Albert

Jól sikerült a megbeszélés, majd prezentálod az ajánlatodat a potenciális ügyfelednek. Tetszik neki és megígéri, hogy átgondolja és hamarosan visszajelezést ad ezzel kapcsolatosan. Ezután vársz, vársz, vársz, és nem történik semmi.

A potenciális ügyfél nem jelentkezik, mi pedig nem tudjuk, mi történt. Mit tegyünk ilyenkor? Telefonáljunk? Mennyit várjunk még? Mit mondjunk, ha telefonálunk? Ez nem egy kellemes helyzet és sajnos mi engedtük ki a kezünkből az irányítást. Sajnos ebben a helyzetben már kiestünk az értékesítési folyamatból, és ez nem jó.

Mit csináljunk másképpen ahhoz, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe?

A legnagyobb probléma az, hogy miután megmutattuk az ajánlatunkat, nem beszéltük meg pontosan, mi lesz a következő lépés. Véleményem szerint fontos, hogy az értékesítés bármelyik szakaszában mindig állapodjunk meg pontosan a következő lépést illetően: ki, mikor, mit fog tenni.

A leírt példában az általam sikeresen használt megoldás a következő:

<ÉRTÉKESÍTŐ>: , mennyi időre lesz szüksége ahhoz, hogy dönteni tudjon?

<ÜGYFÉL>: Egy-két hétre lesz szükségem, de a hónap végéig mindenképpen jelentkezem. Rendben?

<ÉRTÉKESÍTŐ>: Rendben, ez nekem is megfelelő. Ha jól értem, akkor Ön legkésőbb január 31-ig jelentkezni fog akár telefonon, akár e-mailben.

<ÜGYFÉL>: Igen, persze.

<ÉRTÉKESÍTŐ>: Köszönöm szépen! Már csak annyit szeretnék kérdezni, hogy amennyiben valamilyen oknál fogva nem tud jelentkezni január 31-ig, azaz péntek délutánig, akkor én hívhatom-e Önt a következő munkanapon, azaz február 1-jén.

<ÜGYFÉL>: Igen, persze kereshet.

<ÉRTÉKESÍTŐ>: A nap melyik szakaszában kereshetem majd, délelőtt vagy inkább délután?

<ÜGYFÉL>: Délután elérhető vagyok.

<ÉRTÉKESÍTŐ>: Ezek alapján kereshetem Önt február 3-án, 16:00-kor?

Nagyon fontos, hogy az értékesítés minden szakaszában mindig pontosan rögzítsük a következő lépést. Amennyiben a potenciális ügyfelünk nem gondolja komolyan a vásárlást, észre fogjuk venni, hogy valami nincsen rendjén.

 

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek.

 





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm