SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Először ADJUNK értéket és csak utána kérjünk!

2015. május 25.
írta: Máthé Albert

A vállalati értékesítők és marketingesek körében gyakori használt kifejezések:

 

„Hozáadott érték az ügyfeleink részére”, „értékes ajánlatot adtunk ügyfelinknek”, „értékes kiegészítő szolgáltatások”…

De vajon mit jelent igazán az „érték” és ez kinek a számára értendő? Az értékesítőnek, a cégének, vagy a vevőnek?

Mi értékesítők hogyan lehetünk biztosak abban, hogy ami számunkra érték, az ügyfél számára is értéket jelent?

 

Nem egyszer jött hozzám vállalati értékesítő úgy eladni, hogy bemutatta a termékét, szolgáltatását, kezelte gyorsan a kifogásaimat, nem kérdezett semmit, majd adott egy olyan kedvezményes árajánlatot, amiben ráadásul volt egy - az ő szemszögéből nézve - értékes kiegészítő szolgáltatás és egy bónuszajándék. Az eredmény: nem írtam alá a szerződést, mert számomra az ő ajánlata nem volt értékes.

 

Mi volt az egésszel a probléma?

 

Egyrészt nem várta meg, amíg kiderül, hogy személy szerint ő szimpatikus -e nekem vagy sem. Nagy igazság, hogy mi emberek olyanoktól szeretünk vásárolni, akik szimpatikusak nekünk. Ha valaki nem szimpatikus nekünk, akkor, ha megtehetjük, nagy ívben elkerüljük! A másik probléma az volt, hogy kísérletet sem tett arra, hogy megtudja, mi az igényem, mi a célom, mi az, ami megakadályoz a célom elérésében, miben akarok fejlődni. Ha ezekre választ kapott volna, teljesen mást ajánlott volna.  

 

A bevált módszer

 

Először teszteljük a célpiacot, vagyis ismerjük meg a célpiacunkat, a célszemélyt, legyünk szimpatikusak a potenciális ügyfeleinknek! Ennek érdekében két nagyon fontos dolgot kell megtennünk:

 

  • az első, (természetesen miután megtudtuk mi a fájdalma, mi a problémája, mi az igénye) adjunk ajándékba teszt terméket, szolgáltatást, tudásanyagot;
  • a második, tegyünk fel kérdéseket a használatot, az „élményt” illetően.

 

Mielőtt bármit is kérünk potenciális ügyfeleinktől, először ismerjük meg őket, tudjuk meg, hogyan lehetünk a segítségükre!

 

Egy igaz mondás:

 

„Aki ad, az előbb vagy utóbb kapni is fog!”

 

Tippem: először adjunk értéket ügyfeleinknek, és csak utána kérjünk tőlük valamit (megrendelést, szerződést stb.)

 

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek

 





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm