SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Belépés egy új piacra: Mi a 0. lépés?

2017. június 21.
írta: Máthé Albert

Sok cég eljut arra a fejlettségi szintre, hogy miután jelentős sikereket ért el az egyik iparágban, abban látja a fejlődést, hogy egy új piacra szeretne lépni. A cégnek van már egy erős háttere stabil ügyfélbázissal, és egy új stratégiai célt fogalmazott meg: egy új iparágban, új piacon szeretne fontos szereplővé válni.

 

 

Mi az, amit legelőször meg kell tenned, még azelőtt, hogy elkezdesz pénzt költeni marketingre és értékesítésre? (A 0.lépés.)

 

  • Hozd létre az ideális ügyfél profilját!

 

Ez egy modell, amit arra fogsz tudni használni, hogy szűkítsd a célpiacodat annak érdekében, hogy kiszúrd azokat a cégeket, amelyekből „rossz” ügyfelek lesznek, és megtaláld azokat a cégeket, amelyekből később kiváló ügyfelek lehetnek. Ők lesznek azok ügyfelek, akik megadják számodra és a céged számára a stabilitást és a dinamikus növekedést. A legtöbb cégben érvényesül a 20-80-as szabály, amely szerint a top ügyfelek 20%-a hozza az árbevétel 80%-át. Ehhez nem kell mást tenned, mint hogy megvizsgálod a célpiacod demográfiai és pszichográfiai jellemzőit. Néhány példa: a cég mérete, iparága, profilja, termékeinek száma, földrajzi helyezkedése, életkora, árbevétele, profitja, ügyfeleinek típusa vagy száma, a beszállítókhoz való attitűd, etika, nyitottság az innovációra, szakmai felkészültség, motiváció, kommunikáció, fizetési szokások, növekedési potenciál, árérzékenység, döntéshozatali rendszer.

 

  • Találd meg a fontos embereket!

 

Miután megvan az ideális ügyfél profilja, el kell kezdened elemezni azokat a fontos szereplőket (embereket), akik az ideális ügyfeleidnél dolgoznak és a döntéshozatal szempontjából fontosak a számodra. A fontos szereplőket 3 csoportba sorolhatod: A DÖNTÉSHOZÓK, A MINŐSÍTŐK (beszerzés, műszaki, szakmai minősítés) és a FELHASZNÁLÓK. Források és eszközök ehhez: LINKEDIN, ADATBÁZISOK (pl. partnerradar), INTERNET, hideghívás.

Szeretnél még többet megtudni erről? Ajánlom figyelmedbe A BEJUTÁS c. könyvemet!

 

  • Hozd létre az EGYEDI ÉRTÉKAJÁNLATODAT!

 

Miután tudod, kik a fontos emberek, határozd meg, mi fontos a számukra, mi motiválja őket. Erre építve hozd létre az értékajánlatodat. Egy erős, egyedi és specifikus értékajánlat nélkül nem fogsz tudni labdába rúgni! Mivel új vagy azon a piacon, sokkl jobbnak vagy másnak kell lenned, mint a többi beszállító.

A marketingedet és az értékesítési stratégiádat erre kell majd felépítened! 

 

 

Máthé Albert Eduárd - b2b értékesítési tréner

 

 

 

 





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm