SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Az ideális ügyfél profilja

2015. június 16.
írta: Máthé Albert

Az ideális ügyfélprofil nem más, mint egy modell, amit arra fogsz tudni használni, hogy szűkítsd a célpiacodat annak érdekében, hogy kiszúrd azokat a cégeket, amelyekből „rossz” ügyfelek lesznek, és megtaláld azokat a cégeket, amelyekből később kiváló ügyfelek lehetnek. Ők lesznek azok ügyfelek, akik megadják számodra és a céged számára a stabilitást és a dinamikus növekedést. 

A legtöbb cégben érvényesül a 20-80-as szabály, amely szerint a top ügyfelek 20%-a hozza az árbevétel 80%-át.

Ha most megvizsgálod a meglévő ügyfeleidet és azt látod, hogy az időd jelentős részét olyan cégek viszik el, akik nem a top 20%-ba tartoznak, akkor itt az ideje változtatni ezen!

Az ideális ügyfélprofil modellje segít abban, hogy megtaláld azokat a közös tulajdonságokat, amelyek a számodra legtökéletesebb ügyfeleket jellemzik, ezáltal az idődet és a legjobb tudásodat olyan cégekre összpontosítod, akik a bevételed 80%-át fogják hozni. A modell segítségével azonnal fel fogod tudni ismerni, kik azok a tipikus időrabló ügyfelek, akikkel nem érdemes üzletet kötni. 

Az ideális ügyfélprofil megalkotásához első lépésben nem kell mást tenned, mint hogy megvizsgálod a legjobb és a legrosszabb ügyfeleid demográfiai és pszichográfiai jellemzőit. Minden iparágban, cégnél más és más lehet fontos. Néhány példa ezekre:

 

  • Demográfiai adatok, objektív szempontok, mérhető szempontok és tulajdonságok: a cég mérete, iparága, profilja, termékeinek száma, földrajzi helyezkedése, életkora, árbevétele, profitja, ügyfeleinek típusa vagy száma.

 

  • Pszichográfiai adatok, szubjektív szempontok: a beszállítókhoz való attitűd, etika, nyitottság az innovációra, szakmai felkészültség, motiváció, kommunikáció, fizetési szokások, növekedési potenciál, árérzékenység, döntéshozatali rendszer. A pszichográfiai adatokra jellemző, hogy nagyon nehezen vagy akár egyáltalán nem mérhetőek, viszont ugyanolyan fontosak, mint a demográfiai adatok. Ezeket a jellemzőket meghatározhatod az ügyfeleid teljes szervezetére nézve, vagy akár a szervezetben lévő egy-egy fontos emberre nézve

 

Az általam használt modell segítségével, az ideális vevő profilját 6 lépésben fogod meghatározni.

Ehhez töltsd le "Az ideális ügyfél profilja" című ingyenes tudásanyagomat, amely lépésről-lépésre végig vezet téged ezen a folyamaton. 

 

TUDÁSANYAG LETÖLTÉSE ITT

 

 

 

Máthé Albert – értékesítési tippek vállalati értékesítőknek

 

 





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm