SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Az értékesítés legnagyobb ellenségei

2016. május 11.
írta: Máthé Albert

Az értékesítés egy játék. Játék a számokkal, játék az emberekkel. Érdemes időnként hátradőlni és átgondolni mi az, amit megcsinálunk és mi az, amit NEM csinálunk meg, pedig kellene. Érezted már azt, hogy semmi kedved még 10 potenciális ügyfelet felhívni, annak ellenére, hogy tudtad fontos lenne felvenni velük a kapcsolatot?

Az alábbi 5 terület segít Neked meghatározni mi az, amit NEM csinálsz meg az értékesítés során, pedig kellene! Íme, az értékesítés 5 legnagyobb ellensége:

Első ellenség: az erős VÁGY vagy motiváció hiánya

Nagyon sok értékesítő dolgozik az értékesítésben úgy, hogy közben utál értékesíteni. Ők egyáltalán nem vágynak arra, hogy emberekkel találkozzanak, tárgyaljanak vagy telefonáljanak. Valamikor bekerültek az értékesítésbe, de ez a munka számukra nem élvezet, és nem erre vágynak. Hogyan várhatunk tőlük kimagasló eredményt? Sehogy! Meggyőződésem, hogy akkor lehetünk sikeresek valamiben, ha tiszta szívvel, örömmel és vággyal csináljuk. Ha nem ezt érzed az értékesítéssel kapcsolatosan, akkor jobb, ha kiszállsz, és keresel magadnak olyan munkát, amire igazán vágysz!

Második ellenség: nincsenek értékesítési célok

A számok nem hazudnak. Az értékesítésben a célok és a hozzátartozó mutatószámok meghatározása, követése nagyon fontos. Legyünk eredményorientáltak! Mérjük az eredményeket hetente, havonta, negyedévente, félévente, évente. A siker kulcsa, hogy folyamatosan fejlődjünk, ehhez pedig kellenek mérhető célok. Ha nem szokásod célokat kitűzni, de szeretnél az értékesítésben maradni, akkor legjobb, ha MOST nekilátsz elsajátítani a célkitűzés technikáját.  Lehet, hogy az elején nehézséget okoz majd, de ha dolgozol rajta, akkor a célkitűzés és követés hamarosan szokásoddá válik.

Harmadik ellenség: negatív attitűd

A negatív attitűd az egyik legveszélyesebb ellenség, bármilyen szakmában, nemcsak az értékesítésben. Mint értékesítő, vágyakat kell ébresztened a vevőkben a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Ha negatív vagy azt rögtön megérzik rajtad, és lehetetlen lesz bizalmat ébresztened a terméked iránt. A negatív hozzáállás ragályos betegség, előbb vagy utóbb a vevőid is kerülni fognak.

Nagyszerű dolog értékesítőnek lenni. Sok pénzt tudsz keresni, sok emberrel találkozhatsz! Legyél pozitív és optimista, és meglátod hinni fognak neked, szimpatikus leszel, a termékedet pedig szeretni fogják.

Negyedik ellenség: nem érdekel a tanulás

Az értékesítés emberekhez kapcsoló szakma. Ismerned kell az embereket ahhoz, hogy el tudj adni nekik. Rengetek ember típus és viselkedési stílus van, arról nem is beszélve, hogy minden embernek más és más a motivációja. Minél jobban megérted az embereket, annál hatékonyabban tudsz velük kommunikálni. A másik nagyon fontos dolog, hogy pontosan meg kell tudnod határozni a célpiacodat. Nagyon sokan nem a megfelelő embereknek próbálnak eladni. Minél jobban megérted a célpiacodat, annál jobban fog menni az értékesítés.

Ha nem vagy hajlandó tanulni, és nem érdekel a szakmád, akkor nem leszel sikeres sem. Minden napi szokásoddá kell tenned a tanulást, az önfejlesztést, az olvasást ahhoz, hogy igazán kiemelkedő legyél a szakmádban. Tegyél fel magadnak egy egyszerű kérdést: hány értékesítésről szóló könyvet olvastál az előző hónapban? Legyél őszinte önmagadhoz, és ha a válaszod „egy sem”, akkor itt az ideje változtatnod ezen.

Ötödik ellenség: nem hiszel a termékedben

Nem fogsz tudni eladni, ha nem hiszel a termékedben. Ha nem hiszel a termékedben, és úgy érzed nem is fogsz, akkor jobb, ha keresel egy másik munkát vagy másik terméket, olyat, ami mögé büszkén tudsz állni. Ha Te nem vagy meggyőződve a termékedről, akkor hogyan várhatod el a vevőidtől, hogy higgyenek benne? Ha sikeres értékesítő akarsz lenni, akkor hinned kell abban, amit képviselsz!  Gondolj mindig a terméked előnyeire, és arra, hogy miért jó az embereknek, ha megveszik.

 

A nagyvállalati értékesítés tele van komplex kihívásokkal. Amennyiben Te mint értékesítő, cégvezető szeretnél még jobb lenni ebben, akkor ajánlom figyelmedbe A BEJUTÁS c. könyvemet, amely az első magyar nyelvű könyv, ami nem a lakossági eladásról szól, hanem a B2B értékesítésről!

 

 

Részletek a könyvről: 

http://www.mathealbert.com/abejutas/

 

 

Máthé Albert Eduárd

Máthé Albert – Töltsd fel magad napi inspirációval!





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm