SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Nem az ár számít!

2016. április 08.
írta: Máthé Albert

Manapság sok értékesítő, cégvezető az ár bűvöletében él. Véleményem szerint az ár csak az egyik tulajdonsága a termékednek vagy szolgáltatásodnak, RÁADÁSUL NEM A LEGFONTOSABB!

Gondolj csak bele… te vajon mindig a legolcsóbbat választod magadnak? (A legolcsóbb autót, a legolcsóbb ruhát?) Ugye, hogy nem? Az üzleti életben sincsen ez másképpen, pláne nagyvállalati körökben.

Határozottan állítom:

 

NEM IGAZ, HOGY AZ EMBEREKNEK CSAK AZ ÁR SZÁMÍT!

 

Igaz, hogy vannak olyanok, akiknek ez az elsődleges és legfontosabb tulajdonság, ami számít, de szerintem ezek azok ügyfelek, akiket nagy ívben kerülnöd kellene.

Hogyan kezelheted a leghatékonyabban az ár kérdését?

Üzleti tárgyalásokon sokszor elég gyorsan elő szokott kerülni az ár kérdése (főleg, ha rutinos beszerzőkkel van dolgod). Sose engedd, hogy árról tárgyaljatok azelőtt, hogy kiderült, mi a pontos probléma, amit meg kellene oldanod. Először tudd meg, mi a pontos igény, és miért szükséges ezt megoldani a cégnél. Az árról mindig csak azután kezdj el beszélni, hogy elmondtad az ügyfélnek a megoldásod értékeit. 

Ha a vevő megkérdezi tőled mennyibe kerül a terméked, mond azt neki, hogy szívesen elmondod neki, de először engedje meg neked, hogy feltehess néhány kérdést, annak érdekében, hogy a legjobb árat adhasd neki. 

 

 

Az ár helyett ezek után beszélj a minőségről, a mennyiségről, a garanciáról és mindenről, ami fontos, csak ne az árról. Ha folyton visszatér az árra, kérdezd meg tőle, hogy az áron kívül van-e még más, ami fontos neki. Ha csak az ár számít, jobb ha otthagyod a vevőt, mert később sok bajod lesz vele. Nem fog fizetni, reklamálni és követelőzni fog.

Ha más is fontos neki az áron kívül, akkor mutasd be neki, hogyan fogja a terméked/szolgáltatásod megoldani a problémáját, mesélj referencia eseteket, építsd a kapcsolatot vele.

Elsőként sose hozakodj elő az ár kérdésével. Még akkor sem, ha ez a versenyelőnyöd! Tilos beszélned az árról!  Ha egy üzleti tárgyaláson elkezdesz az alacsony áraidról beszélni, az ügyfél azt fogja gondolni, hogy gyenge a terméked minősége. Ezzel biztosan nem építesz bizalmat!

Árról a légvégén beszélj, amikor megállapodtatok minden másban: minőség, mennyiség, határidők, garancia. Ha az ügyfél sokkalja az árat, akkor még mindig vissza tudsz venni valamelyik fontos tulajdonságból, például a szolgáltatás minőségéből.

Az üzletkötésben nem az ár számít! Sokkal fontosabb a bizalom, a garancia, a minőség, a kiváló szolgáltatás, a gyors szállítás.  Törekedj arra, hogy ezekben kiváló legyél, mert akkor bármilyen helyzetben meg tudod indokolni az áraidat.

 

 

Szeretnél még többet tanulni a kifogások kezeléséről? Töltsd le a weboldalomról az INGYENS TUDÁSANYAGOMAT!  (http://www.mathealbert.com/letoltheto-tudasanyagok/)

 

 

Máthé Albert Eduárd

b2b sales coach





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm