SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

A 92/92-es szabály: hogyan szabaduljunk meg a hideghívásoktól?

2013. november 03.
írta: Máthé Albert

Te melyik típusú értékesítő vagy? Az, akit folyamatosan keresnek a potenciális ügyfelek, vagy az, aki hideghívással próbál meg cégekhez bekerülni.

Amikor a potenciális ügyfelek téged keresnek meg személyesen, hogy problémájuk van, azaz a Te segítségedet kérik, az esély, hogy sikerül megkötni az üzletet, 92%. Amennyiben hideghívással próbálsz meg ügyfeleket szerezni, a zárási arányod (feltételezve, hogy jól tudsz telefonálni) 5-8% között lesz: 100 hívás -> 30 találkozó -> 10 ajánlat -> 5 üzletkötés. Ez azt jelenti, ha hideghívással próbálsz ügyfelet szerezni, 92%-ban nem fogsz tudni üzletet kötni. Ez elég rossz arány, ráadásul időigényes is, mivel minden ügyféllel végig kell majd menned az értékesítési folyamaton.

Mi a megoldás?

Véleményem szerint a hideghívásokat le kell cserélned valami mással. Én a következő 10 megoldást javaslom:

  1. Kérj ajánlást a meglévő, elégedett ügyfeleidtől.
  2. Építs fel üzleti kapcsolatokat ONLINE, használd a LINKEDIN-t. Ha még nincsen profilod, csinálj egyet!
  3. Kérj ajánlásokat a beszállítóidtól, azaz kövesd a pénzed útját! Ülj le a beszállítóiddal, mondd el nekik, nem fogsz velük alkudozni, nem fogod az áraikat megkérdőjelezni, mert Te hosszú távon gondolkozol, cserébe csak annyit kérsz, hogy ajánljanak téged tovább. Meg fogsz lepődni, hogy eljön az igazság pillanata. Kiderül majd, hogy kik azok a beszállítóid, akikre igazán számíthatsz, és kik azok, akik csak a pénzedet akarják!
  4. Járj üzleti kapcsolatépítő rendezvényekre, kamara rendezvényekre, üzleti klubokba.
  5. Lépj fel előadóként üzleti konferenciákon, szakmai rendezvényeken ott, ahol jelen van az iparágad.
  6. Írj cikkeket szakmai oldalakon, portálokon, saját weboldalon.
  7. Küldj hírlevelet minden héten, adj értéket, mielőtt kérsz.
  8. Adakozz! Ha szeretnél ajánlásokat kapni, nem kell mást tenned, mint elkezdened ajánlásokat adni. Légy résen, ha valakinek szüksége van valamire, legyél te az, akihez fordulni lehet, és akinek mindenre van megoldása.
  9. Látogasd végig a meglévő ügyfeleidet, mérd fel, mi az, amiben még segíteni tudsz.
  10. Vedd fel a kapcsolatot a régi ügyfeleiddel, azokkal, akiket valamiért régen elvesztettél.

 

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek

 

Korábbi cikkek a témában:

Mire van szükséged a bizalmon túl?





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm