SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

A 100 éves értékesítési stratégiáknak vége: marketinget az értékesítésbe!

2013. június 22.
írta: Máthé Albert

2013-at írunk és számomra megdöbbentő, hogy még mindig vannak értékesítők, akik hideghívással vagy hangposta üzeneteket hagyva próbálnak meg bejutni a döntéshozókhoz. Az internet és a közösségi média örökre eltemette az említett eszközöket!  A 100 éves értékesítési stratégiáknak vége!

Vajon miért adna neked lehetőséget a döntéshozó egy személyes találkozóra hideghívás vagy hangposta üzenet alapján? Vajon miért hívna vissza a döntéshozó egy hangposta üzenet alapján? Miért adna neked bárki is időt a saját idejéből azelőtt, hogy megtudná, milyen értéket képviselsz a számára?

Mint értékesítő, miért keresnéd meg a potenciális ügyfeled problémáját, fájdalmát, amikor ő alapvetően a sikert, a növekedést, a profitot vagy az élvezetet keresi?

Miért próbálnál meg eladni potenciális ügyfelednek, amikor ő alapvetően nem szereti, ha eladnak neki, viszont imád vásárolni?

Mindezek ellenére sok értékesítő mégis az alábbi kérdésekre keresi a választ:

  • Hogyan kezeljem a kifogásokat?
  • Mik a leghatékonyabb hideghívási technikák?
  • Ha a potenciális vevőm nem veszi fel a telefont, hagyjak neki üzenetet; ha igen, akkor mit mondjak?
  • Mikor a legjobb az értékesítés zárása?

Néhány újabb módszer, amelyekkel kibővíthetjük az eszköztárunkat:

  • ajánlások, legfőképpen a döntéshozói szintű ajánlások;
  • referenciák, esettanulmányok (én erősen támogatom ezek videós változatát);
  • kapcsolatépítés;
  • előadás szakmai konferencián (A konferenciákon ne szaladgáljunk névjegyek után, inkább tartsunk előadást, mert azzal rögtön pozícionáljuk is magunkat!);
  • megjelenés szaklapokban, magazinokban, szakmai hírlevelekben.

Ezen módszerek elsajátítása és szokássá alakítása NULLA technikai (IT) tudást igényelnek, mindössze meg kell érteni, meg kell tervezni és végre kell hajtani őket.

Vannak ennél még korszerűbb, hatékonyabb módszerek, amelyek az internet és a közösségi média erejét használják fel:

  • a személyes weboldalad, amiben kifejted gondolkodásmódodat, hozzáállásodat a partnereidhez;
  • saját blog (szakmai blog);
  • üzleti Facebook oldal, amelyet vásárlói vagy partneri fórumként is használsz aktívan;
  • saját szakmai csoport és aktív részvétel más csoportokban a Facebookon;
  • saját YouTube csatorna szakmai videókkal és referenciákkal, akik téged ajánlanak;
  • rendszeres elektronikus hírlevél;
  • Facebookhoz hasonlóan aktív jelenlét a LinkedIn-en. Ne felejtsük el, hogy a nagy multinacionális cégek közép- és felsővezetői aktív használói ennek a közösségi oldalnak!

Ha ezeket az eszközöket rendszeresen használod, sokkal gyorsabban és hatékonyabban fogod tudni kiépíteni a kapcsolatrendszeredet. Ma, 2013-ban az értékesítés nem csak arról szól, hogy te kit ismersz, hanem arról is, hogy téged ki ismer! Ha beírod a nevedet a Google keresőbe, de válaszul semmi nem jön vissza rólad, akkor nagyon sok lesz a teendőd, és a legjobb, ha most nekilátsz. 

Ha elmész egy értékesítési találkozóra és felkészülsz rá, mindent kikeresel az interneten az ügyfeledről, akkor ez neked nem csak segít, de a potenciális ügyfeled is értékelni fogja. Gondolod, hogy rólad nem fognak a potenciális vevőid információkat gyűjteni? Ha nem találnak rólad semmit sem, akkor az azt is jelentheti, hogy senki sem ismer, nem vagy fontos ember. Ez nem jó belépő egy üzleti találkozóra.

A mai üzleti világban az internet és a “business” közösségi média olyan marketing elemek, amelyek kihagyhatatlanok az értékesítés folyamatából! Ezek az eszközök fogják hozni neked a megrendeléseket.

Ha ismert szakértőként pozícionálod magad, jelen vagy az interneten és a közösségi médiában, akkor elérheted azt is, hogy nem a legalacsonyabb ár alapján értékesítesz, hanem a terméked, szolgáltatásod és saját magad értéke alapján.

Ezek a marketing eszközök nem ismeretlenek és nem újak, olyan eszközök, amelyeket már sokan kipróbáltak a gyakorlatban. Javaslom neked, hogy ha eddig nem használtad őket, akkor kezdd el, ha pedig már használod őket, akkor kívánom neked, hogy a konkurenciád ne használja!


Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek, www.saleskoffein.hu





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


bZMhQYu2KB

•   2015-06-05 02:03



yCZbSc4wV

•   2015-06-05 01:58



WgGNaTCp5Ii4

•   2015-06-04 19:44



hA6tM76F0k

•   2015-05-30 09:28



dxecOdC2f

•   2015-05-30 07:48



lK9fi9PZm7v

•   2015-05-30 01:13