SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Értékesítési könyvek

 

Saleskoffein a Facebookon

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!

 


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

korábbi írások, 7. oldal

Ez a történet néhány évvel ezelőtt történt velem, amikor a Nokia Networksnél dolgoztam sales vezetőként.

Hétfőn reggel arra ébredtem fel a tárgyalóban, hogy a kollégák hangoskodnak a konyhában,éppen kávéznak, és közben azt mesélik, hogy mi történt a hétvégén. Zoli kollégámtól, aki az asztalon aludt (én a szőnyegen feküdtem a földön), kérdeztem hány óra van, és mennyi időnk van a tender beadásáig. Az éjszakát az irodában töltöttük, hétfőn reggel 12 órára kellett beadnunk a tenderanyagot az egyik potenciális multinacionális ügyfélhez. Valamikor hajnal 4-5 óra körül feküdtünk le abban a hitben, hogy készen vagyunk. Ahogy az lenni szokott, a beadás előtt átnéztük még egyszer az ajánlatot.

tovább


Előfordult veled, hogy szinte biztosnak érezted az üzlet megszerzését, aztán valahogy megmagyarázhatatlan módon kicsúsztak a kezedből a dogok, és hoppon maradtál?

Olvasd el az alábbi tanulságos történetet és megtudod, mi történik, ha nem a döntéshozóval tárgyalsz?

 

tovább


Eszembe jutott egy tanulságos történet még azokból az időkből, amikor a Nokia Networks értékesítési igazgatója voltam. Az egyik potenciális ügyfélnél tárgyaltunk egy sokmilliós üzletről. Nagy volt a verseny a projekt megnyeréséért, az ügyfél pedig nagyon ügyesen el is hitette velünk, hogy műszaki szempontból minden beszállító ugyanazt tudja nyújtani. Ezek után nem maradt más hátra, minthogy megállapodjunk a kereskedelmi feltételekben (ár, szállítás, bónuszok, garanciák stb.). 

tovább


Találkoztál egy potenciális vevő jelölttel, a megbeszélés rendben zajlott le és számodra úgy tűnt, hogy ebből egy komoly üzleti lehetőség lesz.

Ezek után eltelik két hét és nem hallasz semmit sem az ügyfélről. A telefont nem veszi fel, az e-mailedre nem reagál. Már azon kezdesz aggódni, hogy valami baj történt az adott emberrel, esetleg elment a cégtől. Ismerős a helyzet?

Mivel Te kitartó értékesítő vagy, nem adod fel… és ezzel máris átkerültél a nyomulós értékesítők táborába. 

tovább


Hosszú éveken át az értékesítés legfontosabb eleme az volt: építsünk bizalmat és harmonikus kapcsolatot ügyfeleinkkel. Az üzlet fejlesztéséhez az volt a legfontosabb, hogy az értékesítőink minél több „minőségi”, potenciális ügyféllel találkozzanak, akikből aztán első vásárlók, majd lojális vevők lettek, akik jó esetben tovább is ajánlottak minket. Jó hír, hogy ez ma, 2016-ban is ugyanígy igaz! Az elmélet mögött a következő áll: ha elnyerjük a potenciális vevő bizalmát a „kapcsolaton” keresztül – amikor vásárlási döntést fog hozni – akkor minket fog választani.

tovább


2016-ot írunk és számomra megdöbbentő, hogy még mindig vannak cégek, ahol a marketing gyerekcipőben jár, vagy egyáltalán nincsen tudatos marketing a cégnél. Még mindig találkozom olyan cégekkel, akik hideghívással próbálnak meg bejutni a vállalati döntéshozókhoz. 

tovább


Néhány évvel ezelőtt, amikor a világ egyik legnagyobb telekommunikációs eszközöket szállító cég magyarországi értékesítési vezetőjeként dolgoztam, rengeteg hétvégét, éjszakát töltöttünk el az irodában tenderek megválaszolásával, sok százoldalas dokumentumok és mega méretű excel táblázatok kitöltésével. Vajon valóban azon múlik a siker, hogy mennyire jól készítünk el egy pályázatot?

tovább



Lapozás: 1. oldal » 2. oldal » 3. oldal » 4. oldal » 5. oldal » 6. oldal » 7. oldal 8. oldal » 9. oldal » 10. oldal » 11. oldal » 12. oldal » 13. oldal » 14. oldal » 15. oldal » 16. oldal » 17. oldal » 18. oldal » 19. oldal » 20. oldal » 21. oldal »