SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Ne pazarold idődet, inkább legyél „szociális”! 1. rész

2013. március 20.
írta: Máthé Albert

Egyik nap beszéltem egy ügyvezető igazgatóval, aki egy nagy multinacionális céget képvisel. Valahogy szóba jött az értékesítés és a „hideghívók”, azonnal éreztem rajta, hogy eltaláltam a témát. Röviden így reagált:

„Mindig megérzem, ha azért telefonálnak, vagy azért jelentkeznek be, mert el akarnak adni valamit. Tíz másodperc után már tudom, hogyan fogom lerázni. Az értékesítők, mindig ugyanazzal jönnek. Jó napot igazgató úr, hogy van? Van egy érdekes megoldásom, ami ebben meg abban fog segíteni Önnek, ez vagy az a cég is kipróbálta már, ráérne a jövő hét első vagy esetleg a második felében? Nem is ismernek engem jól, meg a cégemet és a problémáinkat, már is tudják a megoldást. Talán okosabbak, mint én? Nincsen időm beszélgetni ismeretlenekkel, főleg olyanokkal, akik okosabbnak gondolják magukat.”

Nem csoda, hogy az értékesítők utálják a hideghívásokat. Ez azért van, mert a döntéshozók is utálják. Ha mindenki utálja, akkor miért is csináljuk?

Az internet és a közösségi média korában a hideghívás bűn! A hagyományos régi értékesítési modellekben ezzel kezdődött az értékesítés. Ma, 2013-ban szerintem ezt el kell felejteni. Ha felhívsz egy döntéshozót a Te iparágadban és nem tudja, hogy ki vagy és nem is tudod elmondani neki, hogy hol olvashat rólad, akkor ideje elkezdeni felépíteni magadat, még ma!

Kezd azzal, hogy gyűjts magad köré a célpiacod szereplőit. Erre kiválóan alkalmas a LinkedIN üzleti közösségi oldal. A nagyvállalatok vezetői is üzletemberek, ők is akarnak kapcsolatokat építeni. Ha Te ügyesen pozícionálod magad, akkor annyi kapcsolatod lesz, amennyit csak akarsz. Mindössze annyit kell tenned, hogy felépíted a szakértői státuszodat és ezt nyilvánossá is teszed. A döntéshozók is emberek, ők is akarnak olyanokat ismerni, akik a szakmájuk szakértői. A profilodat építsd fel úgy, hogy érdekesnek tartsanak. Ha csak annyit írsz, hogy értékesítési vezető vagy egy adott cégnél, az unalmas. Tedd egyértelművé, hogy miben vagy a legjobb, miért érdemes téged ismerni. Látni fogod, ahogyan gyarapítod az ismerősök számát, egyre több lesz a kapcsolódási pont, és a titok ebben rejlik: még, ha nem is ismernek, azt fogják hinni, hogy találkoztatok már, mert van egy csomó közös kapcsolódási pont köztetek. A LinkedIN-en kezdj el publikálni dolgokat a szakmádról, küldj hasznos üzenetet kapcsolataidnak, konferenciákról, könyvekről, szakmai anyagokról.

LinkedIN-en kívül, írj szakmai cikket, írj Blog-ot, legyél fent a Facebook-on, legyenek követőid a Twitteren, menj el azokra a konferenciákra, ahová a célpiacod döntéshozóid is eljárnak. Ha szociális vagy akkor nem lesz szükséged hideghívásokra, hanem örömmel fogják neked felvenni a telefont, és ha érdekes vagy hidd el, hogy a döntéshozók is ráérnek majd veled találkozni!

A következő részben a „Csodaablakról” fogok írni, azaz mit érdemes tenned, ha összefutsz egy döntéshozóval egy konferencián.

 

Máthé Albert – Töltsd fel magad napi inspirációval!





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm