SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

5 tipp a hatékony E-mail marketinghez

2013. március 11.
írta: Máthé Albert

Az internetnek köszönhetően egyre több eszköz áll az értékesítők rendelkezésére. Azt tanácsolom mindenkinek: használjátok őket. Az egyik legjobb eszköz arra, hogy a meglévő vevőinknek, vagy esetleg elveszett, eltűnt vevőinknek ismét eladjuk termékünket – akár személyes találkozó nélkül – az e-mail!

Tegyük fel, kiküldesz 100 e-mailt az ügyfeleidnek, egy speciális ajánlattal. Ha jól írtad meg a levelet, és az ajánlatod is jó, akkor lehet, hogy 10 ügyfél el is olvassa. Megértelek, ha most azt mondod, hogy ennél Te többet szeretnél. Amennyiben van egy jó e-mail küldő szoftvered, akkor rögtön meg tudod nézni név szerint ki olvasta el. Következő lépésben vagy felhívod azokat, akik elolvasták, vagy küldesz még egy e-mailt és teszel egy ellenállhatatlan ajánlatot. Legfontosabb! Készíts statisztikát a kiküldött levelekről, mert csak így tudsz fejlődni!

A hatékony e-mail marketing 5 lépésben:

  1. Képzeld magad a vevőd helyzetébe

Ne akard felgyorsítani a folyamatot, gondold végig a céljaidat és készíts egy tervet az e-mail marketing kampányodra. Dőlj hátra és gondold végig, mit is szeretnél az e-mail marketinggel elérni. Képzeld magad a vevő helyzetében, és tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Milyen információkra lennék kíváncsi, mi az, amire odafigyelnék? Mi az, amire pozitívan reagálnék?
  • Speciális kuponok, akciók érdekelnének engem? Mi lenne számomra az ellenállhatatlan ajánlat?
  • Mi érdekel leginkább: értékes információk, tippek a termék használatáról, vagy esetleg egy speciális ajánlat?
  1. Készíts e-mail marketing tervet

Miután megvannak a célok, készíts e-mail küldési tervet! A terv minimum három hónapra terjedjen ki! (Legjobb az éves terv). Nézd meg a tervet a vevő szemszögéből.

  • Emeld ki a promóciókat, a különleges eseményeket, témákat. Találd ki melyik a legjobb időpont a kiküldésre. Ne felejtsd el az ünnepeket, érdekes napokat (pl. nőnap, farsang, nemzeti ünnep). Kösd össze a fontos napokat a promócióiddal!
  • A jó terv megsokszorozza majd az e-mail marketinged hatékonyságát és a vevőid is értékelni fogják, hogy figyelsz az időzítésre.
  1. Ha még nem tetted meg, kezdj el adatbázist építeni!

Gondoskodj róla, hogy aki névjegykártyát ad neked, rögtön felkerüljön a levelezési listádra. A weboldalon legyen feliratkozási lehetőség, a feliratkozáshoz pedig kínálj egy csalit! Néhány példa csalira: ingyenes tudásanyag, videó, termékminta, kupon, ingyenes teszt. Készíts vevő szegmenseket (osztályokat), annak érdekében, hogy minden vevőd testreszabott e-mailt kapjon. Kommunikálj a vevőiddel, azaz ne csak információkat adj, hanem kérdezz is vissza!

  1. Készíts egy olyan e-mail sablont, amely tükrözi a céged márkáját!

A profi e-mail küldő szoftverekben lehetőség van sablonok készítésére. Készíts olyan sablont, amely tükrözi a marketingedet, tegyél bele képeket, kapcsold össze a sablont a weboldaladdal.

  1. Készítsd el az első kampányt!

Fontos! A kampány nem egy e-mailt, hanem egy e-mail sorozat kiküldését jelenti. Írd meg rögtön a legelején a kampányba tartozó össze e-mailt, gondosan állítsd össze kinek, mikor, mit küldesz ki. A jó e-mail kampány minden vevőről gondoskodik. Azoknak a vevőknek, akik elolvasták a leveledet, a második lépésben más tartalmat kell küldened, mint azoknak, akik nem olvasták el. A jó kampány minimum 4 lépésből áll, és minden lépésben az üzeneted tartalma más kell, hogy legyen annak függvényében, hogy a feliratkozóid hogyan reagálnak a leveleidre. Legfontosabb! Ne akarj rögtön eladni! Először a vevőd inkább legyen „szomjas”, tehát adj neki olyan információt, amitől még többet akar megtudni! 

Fontos, hogy legyen egy jó e-mail küldő szoftvered, ami elvégzi helyetted a piszkos munkát, azaz rendelkezik automatizált kampány funkcióval. Több, jó hazai szoftvert is tudok ajánlani. Egyik legjobb megoldás a MailMaster, de szintén nagyon jól használható a Webgalamb.

 

Máthé Albert – Töltsd fel magad napi inspirációval!





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm