SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Mi a „networking” és hogyan csináljuk jól? - 3. rész

2013. június 09.
írta: Máthé Albert

Harmadik rész: a 30 másodperces bemutatkozás

 

Megérkezünk egy üzleti találkozóra, konferenciára, odamegyünk valakihez, bemutatkozunk, és van néhány másodpercünk, amikor figyelnek ránk. Sajnos ez az idő nagyon rövid, maximum 30 másodpercünk van arra, hogy felkeltsük a másik ember vagy a többi ember érdeklődését. Ezt a 30 másodperces időszakot hívjuk „csodaablaknak”. Amikor ez az idő letelik, a másik ember a következő mondatán, kérdésén kezd el gondolkozni.

Ha odafigyelünk és felkészülünk erre, akkor olyat tudunk közölni, ami fenntartja az érdeklődést. Csak annyit kell tennünk, hogy a 30 másodperc alatt olyanról kell beszélnünk, ami a másik ember számára előnyt vagy értéket jelent. Szerencsére nem sokan használják a „csodaablakot”, így mi – akik már tudunk erről – előnyben vagyunk!

Van sajnos egy rossz hírem is. A „csodaablakot” folyamatosan nyitva kell tartanunk, különben a másik fél elkezd más dolgokon, vagy más embereken gondolkozni. Ez annyit jelent, hogy körülbelül 30 másodpercenként kellene újdonságokat, érdekes dolgokat mondanunk. Ez nagyon nehéz, de van erre egy sokkal egyszerűbb megoldás. Miután elmondtuk a jó kis bemutatkozásunkat, tegyünk fel egy nyitott kérdést, azaz egy olyan kérdést, amire a válasz egy hosszú összetett mondat lesz és leginkább a másik félről szól. Az emberek szeretnek magukról meg a cégükről, vagy az üzletükről beszélni. A jó kezdés után, kezdjük el beszéltetni a másik felet és máris jól fogja érezni magát.

Milyen a jó üzleti bemutatkozás?

A jó üzleti bemutatkozás ne rólunk szóljon vagy ne arról, aki éppen bemutatkozik, hanem azokról az előnyökről, amiért érdemes velünk kapcsolatban lenni. Ezt röviden és tömören kell megfogalmazni. A másik fontos dolog, hogy legyen benne egy memóriafogás, azaz mondjunk olyan közhelyet, szlogent, amire emlékezni fognak. Legyen olyan az üzleti bemutatkozásunk, hogy a másik ember a következőkre gondoljon: „mondj többet, többet akarok tudni erről”.  Ha felkészülten szeretnél elmenni egy konferenciára, üzleti ebédre vagy kamararendezvényre, akkor írd meg előre a 30-40 másodperces bemutatkozásodat és próbáld ki előtte valamelyik családtagodon! Meglátod, kis felkészüléssel máris érdekes emberré válhatsz egy olyan rendezvényen, ahol a többiek nem készülnek fel tudatosan.

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm