SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Mi a „networking” és hogyan csináljuk jól? - második rész

2013. június 09.
írta: Máthé Albert

Második rész: csináljuk hatékonyan!
 

Írásom első részében (itt olvasható) kifejtettem mi a „networking” és milyen típusú kapcsolatépítő események vannak. A „networking” időigényes, és tudni kell róla, hogy nagyon sok időt lehet eltölteni vele alacsony hatékonysággal, de meg lehet ugyanezt csinálni nagy hatékonysággal.  Nézzük meg, hogyan készüljük fel rá, hogyan viselkedjünk, és hogyan lehet jól kihasználni a ráfordított időt.

Első fontos kérdés, hogyan döntjük el, milyen kapcsolatépítési eseményre megyünk? Három lehetőség van:

  1. Oda megyünk, ahová szeretünk menni, például szeretjük a társaságot, ami jelen van.
  2. Oda megyünk, ahová az ügyfeleink járnak.
  3. Oda megyünk, ahol potenciális vevők lehetnek, vagy olyan emberek, akik a potenciális vevőink beszállítói.

+1 Tipp: akárhová megérkezel mosolyogj és légy kedves!

Véleményem szerint üzleti szempontból a második és a harmadik típusú találkozók a leghatékonyabbak a számunkra.

Néhány alapszabály, amit érdemes követned a lehetőségek maximális kihasználása érdekében:

Érkezz meg korán! Érkezz lehetőleg a legkorábban, hogy legyen időd ismerkedni, beszélgetni.

Távozz utolsóként! Maradj ott sokáig, szánd rá az időt, főleg ha döntéshozók vannak jelen.

Kerüld az alkohol fogyasztását! Ha lehet, ne keverd az alkoholt az üzlettel! Hidd el, nincsen szükséged alkoholra, hogy jól érezd magad! Amennyiben nagyon régi tagja vagy egy kapcsolatépítő üzleti csoportnak, az alkohol (a mennyiségtől függően) még megengedhető, ha viszont új vagy, akkor maradj tiszta, mert a megítélésednek nem tesz jót, ha ittasan kommunikálsz.

Készülj fel! A találkozó előtt nézd meg, kik lesznek jelen, nézz utána a résztvevőknek és cégeiknek. Olvasd el az újdonságokat róluk az interneten. Nagyon jó benyomást fogsz tenni, ha felkészült vagy és jó kérdéseket teszel fel. Legyen nálad egy előre megírt 30 másodperces bemutatkozás, ami arról szól, hogy miben tudsz másoknak segíteni, illetve miért érdemes ajánlani téged.

Légy pozitív! Ez talán a legfontosabb! Tudom, hogy manapság divatos dolog panaszkodni a gazdaságra, politikára, az emberekre, de te NE TEDD. Legyél inkább nyitott, pozitív, előretekintő és őszinte. A negatív emberek egyáltalán nem vonzóak.

Adakozz! Ha kapni szeretnél, először adnod kell. A találkozókon legyen célod az, hogy kitalálod, kinek miben tudsz segíteni. A „vonzás törvénye alapján”, aki ad, előbb vagy utóbb kapni is fog! Azzal, hogy segítesz másokon, adakozó vagy, el fogod tudni nyerni a többiek bizalmát. Szóval ne akarj eladni, amíg nem győződtél meg róla, hogy kedvelnek és megbíznak benned!

Utánkövetés! A találkozó után ne maradj tétlenül! A kapott ajánlásoknak nézz utána 1 munkanapon belül, ha te adtál ajánlást, érdeklődj utána hogyan sikerült. Maradj aktív és légy résen! Tapasztalatom az, hogy a legtöbb ember ezen a ponton bukik meg. A találkozó után nem telefonál, nem intézkedik.





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


r7UXUlyh

•   2017-05-18 01:55


Your story was really <a href="http://hzbwobmrsv.com">inreamftivo,</a> thanks!


pEl7M0CvgQZ

•   2017-05-16 04:05


I much prefer <a href="http://ylhxsrwdy.com">infamrotive</a> articles like this to that high brow literature.


je0OLjU5jl

•   2017-05-15 20:12


Learning a ton from these neat arlcties.