SalesKoffein

Bejutás a döntéshozókhoz
5 lépésben

Kérd ajándék tudásanyagomat itt!

Partnereink

 

Saleskoffein a Facebook-on

Kövess minket a többi közösségi oldalon is!


Kapcsolat

A-Concept Kft.

2600 Vác, Szigony köz 5/B
albert.mathe@saleskoffein.hu
06 70 606 6615

Mivel tegyük vevőinket lojálissá?

2013. április 03.
írta: Máthé Albert

A hosszú távú üzleti siker egyik titka, hogy legyenek lojális vevőink.  Vevőink lojalitását sajnos nem lehet megvásárolni, azt ki kell érdemelnünk. Sőt, nem elég, ha egyszer kiérdemeljük, hűségük okát folyamatosan alá kell támasztani!

Néhány kipróbált ötlet erre…  

  1. Ajánljunk olyat, ami egyedi és egyben érték is vevőink számára

Az egyediség a „belépőjegy” a lojalitás világába. Tudnod kell, hogy, ha nincs olyan terméked vagy szolgáltatásod, amit senki más nem tud ajánlani, akkor nem számíthatsz arra, hogy a vevő kizárólag a terméked alapján lojális lesz. Örök törvény, hogy a vevők nem lojálisak olyan beszállítókhoz, akik tömegcikkeket árulnak. Továbbá, ha a vevőd nem érzi, hogy, amit kapott tőled, értéket képvisel a számára, akkor szintén nem lesz lojális.

Az egyediségnek és az értéknek azonban nem kell feltétlenül a termékhez kapcsolódnia, sőt! A termékkel kapcsolatos egyediség általában csak rövidtávon teszi lojálissá az ügyfeleinket.

Van két másik dolog, amivel hosszú távú lojalitást lehet elérni:

  • a Te jó hírneved, mint üzletember, értékesítő és szolgáltató, akiben meg lehet bízni;
  • a céged jó hírneve és megbízhatósága, mint üzleti partner.

Hogy ebben a két dologban Te mennyire tudsz egyedi lenni, csak Rajtad múlik.

  1. Értsük meg vevőink üzleti modelljét, iparágát

Vevőink manapság egyre inkább értenek ahhoz, amit árulunk. Utánanéznek az interneten, ajánlatokat kérnek be és beszélnek versenytársainkkal. Ez természetes, hiszen ezzel csökkentik a vásárlás kockázatát. Azzal tudsz más lenni, mint a konkurenciád, hogy megérted vevőid üzleti modelljét, iparágát, ezáltal tényleg azt fogod tudni ajánlani nekik, amire szükségük van. Azt kell elérned, hogy a vevőid úgy gondolják, Te is része vagy annak az üzletágnak, amiben ők benne vannak. Ha azt látják, Te is „közülük való vagy”, akkor jobban megbíznak benned.  Ha érdeklődsz az üzleti modelljük, az iparáguk iránt, az lesz az érzésük, hogy a kapcsolat róluk szól. Még az is lehet, hogy tényleg segíteni tudsz.

  1. Adj értéket minden tranzakciónál!

Feltételezzük, hogy egyedi terméket árulsz, és az iparág nagy szakértője vagy. A vevők folyamatosan Tőled vásárolnak, mert nem tudják a terméket máshol megvenni. Ha nem tudsz minden egyes eladáskor további értékeket adni ügyfeleidnek, akkor nem fogod kiérdemelni a lojalitásukat. Előbb-utóbb megjelenik a konkurencia és lehet, hogy elfordulnak Tőled.

Ha lojális vevőket szeretnél, minden egyes eladáskor hoznod kell valami érdekeset, valami újat. 

Soha ne gondold, hogy a vevőd azért lesz lojális, mert régóta ismer Téged. Ha hosszú távon szeretnéd megtartani az ügyfeledet, akkor folyamatosan bizonyítanod kell számára a kapcsolatotok értékét.  

  1. Teljesíts várakozás fölött!

Sokszor hallom cégeknél, hogy mennyire fontos az „ügyfél elégedettség”.  Szerintem ez nem elég.  Törekedj arra, hogy folyamatosan várakozás fölött teljesíts és a vevőid ezt biztosan észre fogják venni. Ha csak „elégedettségre” törekszel, akkor „egy leszel a sok beszállító közül”. Ha viszont a várakozás feletti teljesítéseddel „kilógsz a sorból”, akkor Te leszel a követendő példa. Fontos megjegyeznem, hogy ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan kedvezményeket adsz. Sőt, a folyamatos kedvezmények általában gyengítik a lojalitást, az ügyfél kapcsolatot.

Van még egy tippem!

Segíts ügyfeleidnek új vevőket szerezni, és igazi partnerként fognak tekinteni rád.  Ehhez, csak annyit kell tenned, hogy nyitva tartod a szemed, és elérhetővé teszed ügyfeled számára a kapcsolatrendszeredet.

Mivel fogják ezt meghálálni? Ők is ajánlani fognak Téged! Ez a hosszú távú siker titka. A vevőid nem csak lojálisak lesznek, de még üzletet is hozhatnak számodra.

 

Máthé Albert – napi inspiráció értékesítőknek





Új hozzászólás:

   *név
   *e-mail cím (nem jelenik meg)
bot captcha    *írja be az ellenörző kódot!
elküldöm


YeA3lzlcEa

•   2015-05-30 00:46